Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Peter

Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Beitrag: # 6716Beitrag Peter »

Dargaud Benelux heeft in 1987 de delen 1 t/m 24 met hertekende voorplaat uitgegeven. Ik heb ook albums in mijn bezit die gedrukt zijn in 1994 en 1996.

Iemand enig idee of alle albums in 1994 zijn heruitgegeven en of alle albums ook in 1996 zijn heruitgegeven?

Zijn deze albums ook nog in andere jaren uitgegeven?

Heeft iemand trouwens een overzicht van alle Les Editions Albert Rene uitgaven? Ik ben inmiddels herdrukken tegen gekomen uit 1997 en 2002.

Peter
walter282

Re: Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Beitrag: # 6717Beitrag walter282 »

In 1994 zijn er erg veel heruitgegeven, maar allemaal weet ik niet. Deze hebben nl. een folder 35 jaar Asterix mee gesealed. Verder meen ik wel eens andere jaartallen ook gezien te hebben.

Walter.
Peter

Re: Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Beitrag: # 6718Beitrag Peter »

Van de 20 herdrukken die ik heb van de Dargaud's met hertekende voorplaat zijn er 13 uit 1994 en 7 uit 1996. Naast 1987 ben ik nooit andere jaartallen tegengekomen.

Peter

walter282

Re: Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Beitrag: # 6719Beitrag walter282 »

Zoals ik eerder al dacht bestaan er ook andere jaartallen.

Asterix de Gallier uit 1993

walter.
Anton

Re: Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Beitrag: # 6720Beitrag Anton »

Elk jaar worden de boeken heruitgegeven, maar meestal wijkt de uitvoering niet af van de vorige.
Peter

Re: Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Beitrag: # 6721Beitrag Peter »

Het enige verschil wat ik af en toe kan waarnemen is inderdaad een ander jaartal van de betreffende druk. Volgens mij wordt dit jaartal soms wel aangepast en soms ook niet. Ik heb alleen nog geen idee welke albums wel en welke albums geen wijziging ondergaan hebben.

Toch lastig als je probeert alle edities van alle nederlandse Asterix albums te verzamelen.

Peter
Anton

Re: Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Beitrag: # 6722Beitrag Anton »

Als ik eens tijd heb, zal ik de ordners er eens op na pluizen, wellicht dat ik er een beetje duidelijkheid over kan geven, maar dan nog is het afhankelijk of die info nog allemaal in de ordeners terug te vinden is.

Als ik ff een gaatje heb zal ik dat wel doen.
walter282

Re: Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Beitrag: # 6723Beitrag walter282 »

Ik weet niet of Anton zijn zoekwerk als voltooid heeft.
Maar er bestaan van een flink aantal verhalen ook drukken uit 1991.

Walter.
Anton

Re: Dargaud Benelux met hertekende voorplaat

Beitrag: # 6724Beitrag Anton »

Nee helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen, ben nog te druk bezig, maar beloof het binnenkort na te gaan kijken.
Antworten