The Grand Collection

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Josha

The Grand Collection

Beitrag: # 16706Beitrag Josha »

Hey,

Vergeef mij als dit als een domme vraag over komt; maar ik vroeg mij af of, en zo ja wanneer, The Grand Collection albums in nederland uit gaan komen. Kan iemand mij antwoord geven?
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag: # 16714Beitrag Jochgem »

Beste _|osha,

In een van de vorige threads werd de vraag ook al gesteld. Kort samengevat was toen de situatie alsvolgt. De Nederlandse distributeur wil kennelijk wel, maar zit met twee problemen. Allereerst is het aantal voorintekenaars erg tegengevallen. Van de reeks moeten duizend exemplaren worden afgenomen (en dus verkocht). Dan is er het probleem dat Nederland geen eigen uitgever heeft. Die zetelt namelijk in Parijs, en initiatieven moeten dus in den verre genomen worden. En dat terwijl men het in Parijs al zo vreselijk druk heeft met Franse zaken. Zo is de hardcover editie niet verder dan tien delen (de nieuwe vertaling) en komen er ook al enige tijd geen nieuwe regionale uitgaven. Ik weet zeker dat in Friesland en Twente mensen zitten te popelen om hun vertalingen op de markt te kunnen brengen.

"Jochgem"
Zuletzt geändert von Jochgem am 17. Juli 2007 23:29, insgesamt 1-mal geändert.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Josha

Beitrag: # 16716Beitrag Josha »

Hmmm, sorry dan dat ik het nog een keer stelde. Had even kunnen kijken natuurlijk :)

In ieder geval erg teleurstellend dat ik ze voorlopig nog niet kan verwachten...

P.S. Die vreemde naam, _|osha gebruik ik omdat ik me al geregistreerd had met Josha, maar de bevestigingsmail daar nooit van ontvangen heb.

edit: Je naam heb ik aangepast. -- Jochgem
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag: # 16737Beitrag Jochgem »

Josha hat geschrieben:Hmmm, sorry dan dat ik het nog een keer stelde.
Geen probleem! Ik mopperde graag nog even over de lange afstand tussen Lutetia en Batavieren-land.

"Jochgem"
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Antworten