Nieuws over boek van opvolgers Uderzo?

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Gesperrt
Xinix

Nieuws over boek van opvolgers Uderzo?

Beitrag: # 41761Beitrag Xinix »

Ik verbaas me dat ik niets hoor over het nieuwe Asterix-boek dat - als ik het destijds goed begrepen heb - dit of volgend jaar zou verschijnen en het eerste boek van de opvolgers van Uderzo zou zijn.
Ik lees veel over de op komst zijnde films (real life of geanimeerd), maar het gaat (mij0 in eerste instantie toch om de boeken. Ik ben erg benieuwd of men in staat is om de neergaande lijn van het niveau van het laatste decennium weer naar boven om te buigen (en heb daar ergens wel een goed gevoel over). Maar ik lees er nergens iets over, ook niet op de officiele sites etc. Of heb ik iets gemist?
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: Nieuws over boek van opvolgers Uderzo?

Beitrag: # 41765Beitrag jaap_toorenaar »

hoi Xinix,
je hebt gelijk: de machinerie rond de commercie draait op volle toeren waar het nieuwe films betreft, maar over wat voor mij toch de hard core business zou moeten zijn, namelijk eventuele nieuwe albums, hoor je heel weinig. Eerst (september 2011) kondigde Uderzo zijn vertrek aan en noemde hij zijn 2 opvolgers; lees hieronder bijv wat eerder in dit forum geschreven is:
De scenarist is nu officieel bekend, zie bijvoorbeeld www.deredactie.be waar onder andere het volgende te lezen is:
Albert Uderzo, de tekenaar en scenarist van de stripreeks Asterix, heeft zijn opvolgers voorgesteld. Uderzo, 84 intussen, geeft de fakkel door aan scenarist Jean-Yves Ferri en tekenaar Frédéric Mébarki. Het nieuwe Asterix-duo is al aan het werk aan een nieuw album.
In een ander artikel staat dat Ferri twee humoristische albums over Charles de Gaulle heeft gemaakt, waar Uderzo erg gecharmeerd van was. Een ervaren scenarist is Ferri kennelijk (nog) niet, maar slechter dan de laatste paar albums kan het niet worden, lijkt me.
Eadulf
(einde citaat)
De laatste stand van zaken is een mededeling van eind mei 2012, waarin Uderzo aankondigt dat in 2013 een nieuw album zal verschijnen - gek genoeg zonder zijn 2 opvolgers met naam te noemen. Een geruststelling: wanneer de publicatie dichtbij komt, zal dezelfde machinerie van de commercie op volle toeren draaien, overigens ook dan met grote geheimhouding rond de thematiek. Dat herinnere ik me nog al te goed van het media-spektakel ooit in Brussel kort voordat Het Geheime Wapen gelanceerd werd,
Jaap
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Nieuws over boek van opvolgers Uderzo?

Beitrag: # 43253Beitrag Jochgem »

jaap_toorenaar hat geschrieben:Albert Uderzo, de tekenaar en scenarist van de stripreeks Asterix, heeft zijn opvolgers voorgesteld. Uderzo, 84 intussen, geeft de fakkel door aan scenarist Jean-Yves Ferri en tekenaar Frédéric Mébarki.
Tja, dat lazen wij inderdaad overal. Nu gonst de wereldpers van een andere opvolger-tekenaar:
Het nieuwe stripalbum met de dappere Galliër wordt getekend door Didier Conrad, die onder meer bekend is van de reeks 'De onnoembaren'.
Zegt onder andere NOS nieuws. De internationale pers voegt nog toe dat Mébarki de handdoek in de ring heeft gegooid "omdat de druk teveel was".

Mogen naar de stripwinkel om De Witte Tijgerin te kopen? Grappige tekenstijl.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: Nieuws over boek van opvolgers Uderzo?

Beitrag: # 43283Beitrag jaap_toorenaar »

hoi,
net terug van Rome en Florence belde de NOS me over Didier Conrad. Het gesprekje is terug te luisteren onder radio1.nl - terugluisteren - 12 oktober 06.00 uur en dan even slepen naar ongeveer 06.52,
Jaap
Gesperrt