Uderzo geridderd

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
jaap toorenaar

Uderzo geridderd

Beitrag: # 10736Beitrag jaap toorenaar »

In de lintjesregen van dit jaar doet de Asterix-tekenaar Uderzo ook mee: hij wordt geridderd tot Ridder in de Orde van de nederlandse Leeuw (een van de allerhoogste onderscheidingen die door Hare Majesteit de Koningin wordt uitgereikt voor een in het buitenland woonachtig persoon met een buitenlandse nationaliteit. Naastzijn inspirerende invloed op jongere tekenaars werd in de nieuwsberichten genoemd en geroemd, dat door Asterix de belangstelling voor de Romeinse taal en cultuur gepromoted werd. Wanneer hij zijn lintje komt ophalen, is nog niet bekend.
Jaap
Lintix

Lintje

Beitrag: # 10741Beitrag Lintix »

Ik heb begrepen dat Uderzo (gefeliciteerd trouwens!) het lintje niet in ontvangst kan nemen omdat zijn gezondheid dat niet toelaat. Is bekend hoe ziek hij is?
jaap toorenaar

Beitrag: # 10752Beitrag jaap toorenaar »

goede vraag - ik had dat niet gehoord en weet het ook niet! Ik houd je via het Forum op de hoogte,
Jaap
jaap toorenaar

Beitrag: # 10756Beitrag jaap toorenaar »

"uit betrouwbare bron" heb ik inmiddels vernomen dat de heer Uderzo niet ernstig ziek is, maar had aangegeven om het even iets rustiger aan te willen doen net na zijn verjaardag en de lancering van de nieuwe tekenfilm.
Jaap
Erikjanix

Beitrag: # 13064Beitrag Erikjanix »

heeft hij dat ding inmiddels eigenlijk al op gehaald?
jaap toorenaar

Beitrag: # 13068Beitrag jaap toorenaar »

nee - mij is met nadruk beloofd dat ik zou worden uitgenodigd als het zover is, en ik heb niets meer gehoord.
Jaap
Antworten