N00b vraagje

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Astericied

N00b vraagje

Beitrag: # 6709Beitrag Astericied »

Ehm, ik heb een vraagje, misschien is het makkelijk ergens terug te vinden, maar ik wil het toch even weten: Is Uderzo nog van plan album 34 te maken? En zo ja, is hij van plan wat te gaan doen met het commentaar wat album 33 krijgt?
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: N00b vraagje

Beitrag: # 6710Beitrag jaap_toorenaar »

In elk interview van het afgelopen jaar werd hem gevraagd of hij wil stoppen - ook in de persconferentie waarop hij de voorkant van nr. 33 onthulde - die een spiegeling van nr. 1 bleek te zijn. En elke keer benadrukt hij dathij niet overweegt om te stoppen. Hier moet wel de vraag rijzen, of hij zich nieteerder zal bemoeien met de tekenfilm die op komst is (Vikingen) en de speelfilm (Ol. Spelen), díverse (auot)biografieeen wellicht etc. Of hij zich iets van de kritiek zal aantrekken betwijfel ik (het is een dikkop), maar anderzijds zal hij ongetwijfeld opnieuw nieuwe terreinen willen betreden en willen voorkomen dat híj terugkruipt in het keurslijf van de cliché's van de goede oude verhalen. Maar ja, "the last frontier" is inmiddels bereikt...
Jaap
Erikjanix

Re: N00b vraagje

Beitrag: # 6711Beitrag Erikjanix »

eh ik meen ergens in het duitse deel vin dit forum te hebben gelezen dat er voor 2010 een nieuw album (34) geplaned staat duss..... (als Uderzo het overleeft, de goede man is inmiddels behoorlijk op leeftijd, komt er dan een nieuw album uit).

greetz Erikjanix   ;)
Astericied

Re: N00b vraagje

Beitrag: # 6712Beitrag Astericied »

Okee, bedankt :) Hopelijk het wachten waard, waar ik overigens niet aan twijfel :)
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 449
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: N00b vraagje

Beitrag: # 6713Beitrag Jochgem »

Maar hoe lang moeten we wachten? Als we kijken naar de laatste boeken van Uderzo, dan vinden we de volgende verschijningsjaren:

La rose et le glaive [29] (1991)
La galère d'Obélix [30] (1996)
Astérix et Latraviata [31] (2001)
Le ciel lui tombe sur la tête [33] (10.2005)

Terug naar school (Pretpakket) heb ik weggelaten omdat dat voornamelijk oude verhalen betreft. Het lijkt erop dat we tot 2011 moeten wachten.  :'(  Wellicht heeft Uderzo nieuwe inspiratie uit het laatste verhaal opgedaan, en zien we snel hoe Asterix en Obelix weer eens bij andere volkeren hun grappige avonturen gaan beleven. Op planeten elders in het heelal  ;)

HJ "Jochgem"
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Anton

Re: N00b vraagje

Beitrag: # 6714Beitrag Anton »

Binnenkort krijgen we wel een "nieuw" album, maar ook weer niet. Het is het filmboek, hoogstwaarschijnlijk in de vorm van "De verrassing van Caesar". Het heet dan wel Asterix en de Vikingen, maar is natuurlijk gewoon een bewerking van Asterix en de Noormannen.
Naar mijn weten zijn er ook nog plannen om de oude filmboeken weer opnieuw uit te geven, helemaal weer gerestyled, maar daarover hoor ik de 25ste, als ik weer in Parijs zit, meer.
(Ik heb dan ook het idee dat we de film voor het eerst te zien krijgen omdat we een uur en een kwartier in een projectiezaal moeten gaan zitten ;p)

Een gloed nieuw album staat inderdaad in 2010 op de agenda van Albert René.
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 449
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: N00b vraagje

Beitrag: # 6715Beitrag Jochgem »

Anton hat geschrieben:nieuw album staat inderdaad in 2010 op de agenda
Dat noem ik nog eens vooruitkijken! Dan wordt de auteur 83?

HJ "Jochgem"
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Antworten