DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Marc

DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Beitrag: # 6856Beitrag Marc »

Hallo hallo,

ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb al jarenlang 1 brandende vraag over Asterix & Obelix DVD's (de tekenfilms alleen, niet de 2 real-life films).

De "normale" DVD's die in Nederlandse winkels te koop zijn, zijn allemaal Nederlands gesproken (voor zover ik weet tenminste). Op TV heb ik vroeger de 7 tekenfilms ook wel eens gezien in het Engels en/of Frans gesproken met Nederlandse ondertiteling. Ik vind zelf de Franse versies met Nederlandse ondertiteling veel beter dan de Nederlands gesproken versies. Nu is mijn vraag:

Zijn er ergens DVD's te koop van de Asterix tekenfilms in het Frans gesproken met Nederlandse ondertiteling ???

Groetjes Marc
Erikjanix

Re: DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Beitrag: # 6857Beitrag Erikjanix »

geen idee, (ik denk van niet) ik heb wel een video band (kopie:(  )met frans, nederlands ondertiteld ( die zijn er ooit wel eens geweest)

overigens geef ik gelijk wat die taal aangaat, met name asterix contra caesar (tekenfilm) is in het nederlandsch echt walgelijk slecht => de frans versie met ondertitels heb ik daarom ook nog altijd op vhs  ;)

greetz Erikjanix
Marc

Re: DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Beitrag: # 6858Beitrag Marc »

ik heb helaas maar 1 tekenfilm op VHS die frans gesproken is met nederlandse ondertiteling (de 12 opdrachten van asterix), de rest heb ik alleen in het nederlands gesproken... :(

ik vind overigens niet alleen dat de franse taal beter past bij asterix (qua cultuur en qua "ambiance" van de tekenfilms), maar ik haat de nederlands gesproken versies ook omdat je dan zo stil moet zijn, anders versta je de helft weer niet  :P

maja ik hoop dat de DVD's met nederlandse ondertiteling er ooit nog gaan komen...
Erikjanix

Re: DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Beitrag: # 6859Beitrag Erikjanix »

ja ik kan het me voorstellen.

de vlaamse manier van spreken in die speelfilms vind ik trouwens nog wel aardig, past er beter bij als dat "walgelijke" A.B.N.   ;D
Happyboy

Re: DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Beitrag: # 6860Beitrag Happyboy »

Wellicht kijken in belgie? of frankrijk?

In Belgie spreken ze beide talen, dus zullen er toch ookw el dvd's in frans zijn met nl-ondertitteling

;Dboy
cab

Re: DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Beitrag: # 6861Beitrag cab »

Er komt binnenkort in engeland wel een box uit met 6 films, dan mist er dus één weet niet welke? Je kan hem al bestellen op http://www.amazon.co.uk

Bild

DVD Description
A box set of hilarious animated adventures featuring Asterix, Obelix and his fellow Gauls. Includes The 12 Tasks Of Asterix , Asterix And Cleopatra, Asterix The Gaul , Asterix And Caesar. Asterix And The Big Fight and Asterix In Britain

Wat voor talen en subtitles weet ik niet?
Wilbert

Re: DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Beitrag: # 6862Beitrag Wilbert »

Asterix en de grote oversteek mist.
cab

Re: DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Beitrag: # 6863Beitrag cab »

Aha ik zie het, dat is die met die indianen en kalkoenen etc. toch? Wel onozel dat ze een box uitbrengen waar er eentje mist dan!
Anton

Re: DVD's in Frans met Nederlandse ondertiteling

Beitrag: # 6864Beitrag Anton »

Inderdaad een beetje vreemd, wetende dat er een nieuwe film op DVD gata verschijnen eind dit jaar. Ik zou dan pas een box uitbrengen.
Antworten