Het Gouden Snoeimes tekenfilm

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Vraagix

Het Gouden Snoeimes tekenfilm

Beitrag: # 18283Beitrag Vraagix »

Ik las op internet het volgende over "Het Gouden Snoeimes":

Van dit album bestaat een tekenfilm, die tegelijk met de eerste tekenfilm van "Asterix de Galliër" in het geheim werd geproduceerd door Dargaud. Hoewel de auteurs hun toestemming hebben gegeven om de eerste film uit te brengen, hebben ze het uitbrengen van "Asterix en het gouden snoeimes" onvoorwaardelijk geweigerd. Om vervolgens zelf mee te kunnen werken aan de uitvoering van de tweede tekenfilm "Asterix en Cleopatra".

Ik vermoed eigenlijk het antwoord op mijn vragen al :smile:, maar ik vraag het toch maar...

Is deze tekenfilm nooit uitgelekt of zoiets? Nergens geheime gekopieerde versies in omloop? Van een geheime website te downloaden misschien? :-D
Weet iemand wat er destijds precies is gebeurd met deze tekenfilm? Vernietigd? :( Zijn er mensen die hem ooit hebben gezien? Is er een kans dat hij ooit nog wordt uitgebracht?

Ik vind die Asterix tekenfilms van het eerste uur echt geweldig.. het zou toch fantastisch zijn als deze tekenfilm na al die jaren opeens nog tevoorschijn zou komen.. :grin:
Antworten