Jim

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Jim

Beitrag: # 6826Beitrag jaap_toorenaar »

zappend door de teletextpagina´s stootte ik gisteren op pagina 404 op het nieuwtje, dat in de nieuwe tekenfilm Asterix en de Vikingen de titelsong gezongen gaat worden door Jim in de Nederlandstalige versie. Verder zal hij de stem van Hippix voor zijn rekening nemen. Ik neem aan, dat het hier niet Jim Reeves of Morrison, maar Jim van Idles een jaar of wat geleden betreft,
Jaap
ample

Re: Jim

Beitrag: # 6827Beitrag ample »

jaap_toorenaar hat geschrieben:zappend door de teletextpagina´s stootte ik gisteren op pagina 404 op het nieuwtje, dat in de nieuwe tekenfilm Asterix en de Vikingen de titelsong gezongen gaat worden door Jim in de Nederlandstalige versie. Verder zal hij de stem van Hippix voor zijn rekening nemen. Ik neem aan, dat het hier niet Jim Reeves of Morrison, maar Jim van Idles een jaar of wat geleden betreft,
Jaap
Odol jim, omg ik ben benieuwd :|
Anton

Re: Jim

Beitrag: # 6828Beitrag Anton »

Yup,

Hierbij het persbericht:

Amsterdam, 17 februari 2006

-- Persbericht --


Jim zingt titelsong voor bioscoopfilm ASTERIX EN DE VIKINGEN

Zanger Jim verzorgt naast het inspreken van een stem uit ASTERIX EN DE VIKINGEN (‘Hippix’) ook de titelsong "DAPPER EN STERK" van de film. De opnames van de bijbehorende videoclip met beelden uit de film zullen later deze maand plaats vinden. Platenmaatschappij CMM brengt het nummer uit.
“DAPPER EN STERK” ligt vanaf begin april 2006 in de winkels.

Het nummer is speciaal geschreven voor de animatiefilm ASTERIX EN DE VIKINGEN. De muziek komt van Pieter van Schooten en tezamen met Tijs van Marle schreef Pieter de teksten.

Jim werd bekend door het tv-programma Idols en won afgelopen jaar ‘Dancing with the Stars.Voor zijn laatste album ‘Dance with me’ ontving hij onlangs een gouden CD.  

De film ASTERIX EN DE VIKINGEN is gebaseerd op het stripboek Asterix en de Noormannen.

In ASTERIX EN DE VIKINGEN maken we kennis met HIPPIX. In het favoriete dorp van Gallië is iets bijzonders gebeurd. HIPPIX, het neefje van de baas Abraracourcix, is net aangekomen uit Parisium. Asterix en Obelix hebben een onmogelijke taak gekregen: zij moeten een echte man van hem maken. Echter achter de stoere houding van de jongen uit de grote stad schuilt een lafaard en de harde training die hij krijgt verandert hier weinig aan.
Intussen zijn de Vikingen aan land gekomen in Gallië, vastbesloten om deze kampioen van angst te vinden. Deze zal hen namelijk, zoals voorspeld door hun helderziende, leren vliegen.
Het avontuur begint als HIPPIX wordt ontvoerd door de Vikingen. ASTERIX en OBELIX moeten hem kosten wat kost vinden. Terwijl zij de achtervolging inzetten naar het hoge, ijskoude Noorden, is Hippix inmiddels volledig in de ban van de mooie en dappere ABBA, de dochter van OCEANONIX.

ASTERIX EN DE VIKINGEN draait vanaf 26 april overal in de bioscoop.

--Einde Persbericht –
Anton

Re: Jim

Beitrag: # 6829Beitrag Anton »

Amsterdam, 10 februari


-- Persbericht --


Jim doet stem hoofdrol in bioscoopfilm
ASTERIX EN DE VIKINGEN

Komende week zal worden begonnen aan de dubbing van de Nederlands gesproken versie van de animatiefilm ASTRIX EN DE VIKINGEN. Zanger JIM BAKKUM spreekt de stem in van HIPPIX, de jonge, hippe Viking uit de stad, die beter kan zingen dan kan vechten. ASTRIX EN DE VIKINGEN zal vanaf 26 april in de bioscoop te zien zijn.  

Jim werd bekend door het tv-programma Idols en won afgelopen jaar ‘Dancing with the Stars’. Voor zijn laatste album ‘Dance with me’ ontving hij onlangs een gouden CD.  Eerder sprak Jim een stem in voor de animatiefilm GARFIELD, maar dit is zijn eerste hoofdrol in een dubbing.

Andere Nederlandse stemmen worden verzorgd door Marlies Somers (ABBA), Manou Kersting (OLAF), Luc Wijns (ASTERIX) en Jan van Looveren (OBELIX)

De film ASTERIX EN DE VIKINGEN is gebaseerd op het stripboek Asterix en de Noormannen.

In ASTERIX EN DE VIKINGEN maken we kennis met HIPPIX. In het favoriete dorp van Gallië is iets bijzonders gebeurd. HIPPIX, het neefje van de baas Abraracourcix, is net aangekomen uit Parisium. Asterix en Obelix hebben een onmogelijke taak gekregen: zij moeten een echte man van hem maken. Echter achter de stoere houding van de jongen uit de grote stad schuilt een lafaard en de harde training die hij krijgt verandert hier weinig aan.

Intussen zijn de Vikingen aan land gekomen in Gallië, vastbesloten om deze kampioen van angst te vinden. Deze zal hen namelijk, zoals voorspeld door hun helderziende, leren vliegen.

Het avontuur begint als HIPPIX wordt ontvoerd door de Vikingen. ASTERIX en OBELIX moeten hem kosten wat kost vinden. Terwijl zij de achtervolging inzetten naar het hoge, ijskoude Noorden, is HIPPIX inmiddels volledig in de ban van de mooie en dappere ABBA, de dochter van OCEANNONIX


ASTERIX EN DE VIKINGEN draait vanaf 26 april in de bioscoop.


--Einde Persbericht –
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: Jim

Beitrag: # 6830Beitrag jaap_toorenaar »

Parisium??
Jaap
Anton

Re: Jim

Beitrag: # 6831Beitrag Anton »

Tja......, en wat denk je van Abraracourcix, duidelijk geschreven door iemand die niet zoveel van Asterix weet.
Antworten